Đánh giá tamron sp 150-600 ngàm f năm 2024

Hoằng Quân - nhà phân phối Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2 Nikon F - A022 chính hãng tại Việt Nam. Các sản phẩm có mặt tại khắp các đại lý trên toàn quốc. Quý khách có thể yên tâm đặt hàng tại website: hoangquanco.com miễn phí giao hàng toàn quốc. Ngoài ra, Showroom Hoằng Quân có mặt tại TPHCM, Hà Nội, Đà Nẵng để quý khách có thể đến trải nghiệm sản phẩm tốt nhất!

Công nghệ Lớp tráng phủ eBAND vượt trội*¹ và ba thấu kính tán xạ thấp sẽ mang đến chất lượng hình ảnh tốt hơn, đồng thời hệ thống chống rung mới nhất sẽ giúp người dùng có tầm chụp xa hơn và có được những bức ảnh rõ nét.

Ống kính Zoom 4x chụp tầm cực xa với tiêu cự từ 150 đến 600mm

So với model A008, độ dài tiêu cự của ống kính mới này cho phép nhiếp ảnh gia lợi thêm 50mm khi chụp ở tiêu cự góc rộng và sẽ gia tăng được thêm 100mmm khi chụp ở tiêu cự tê-lê, giúp có những bức ảnh chim muông, thiên nhiên hoang dã, thể thao, cảnh vật chụp từ xa tuyệt đẹp. Khi gắn trên máy ảnh DSLR cảm biến cỡ APS-C, sẽ có tiêu cự tương đương 233mm đến 930mm, và thậm chí gần 1000mm.

Chất lượng hình ảnh tầm cỡ quốc tế / World class image quality / Chất lượng hình ảnh hàng đầu.

Cấu trúc bên trong bao gồm 20 thấu kính, chia làm 13 nhóm và có thiết kế quang học tiên tiến, nâng cao đồng thời về độ phân giải và cả độ tương phản cho hình ảnh sắc nét rõ ràng.

Ngay ở cụm thấu kính phía trước. Tamron đã sử dụng ba thấu kính LD tán xạ thấp (bao gồm 02 thấu kính LD bố trí ở nhóm thứ nhất và 01 thấu kính LD ở vị trí thứ 3 ). Chính nhờ vậy đã giúp giải quyết triệt để vấn đề quang sai khi chụp ảnh tầm xa.

Thấu kính có thêm lớp tráng phủ eBAND *¹, được phát triển từ công nghệ tráng phủ tiên tiến và công nghệ phủ ngoài truyền thống, có thể kiểm soát hiện tượng lóe và bóng ma ngay cả khi chụp ảnh trong điều kiện ngược sáng.

Tiêu cự lên đến 600mm nhưng kích thước của ống kính vẫn nhỏ gọn

Với thiết kế quang học khéo léo nhằm làm giảm thiểu sự dịch chuyển của các nhóm thấu kính bên trong ống kính khi vận hành zoom và cả suốt quãng lấy nét. Điều này làm giảm về chiều dài phần thân, làm cho toàn bộ ống kính trông được gọn hơn.

Hiệu ứng làm mờ cảnh nền tuyệt đẹp

Với 9 lá khẩu độ có dạng tròn của ống kính giúp tạo được những hiệu ứng làm mờ nhòe bối cảnh tuyệt đẹp. Đây là cơ hội tuyệt vời để thể hiện sự sáng tạo. Ngay cả ở hai nấc khẩu độ là nhỏ hơn khẩu độ mở tối đa, thì hình dạng của bộ lá khẩu độ về cơ bản vẫn còn là hình tròn.

Cơ chế chống rung (Vibration Compensation)*² giúp người dùng có được những tấm ảnh sắc nét hơn.

Hệ thống chống rung độc quyền của Tamron sử dụng ba cuộn dây điều khiển, cho hình ảnh rất sắc nét ngay cả khi chụp cầm tay ở tầm cực xa.

Lấy nét tự động thuận tiện

Sử dụng mô-tơ siêu thanh USD*³, với tốc độ nhanh và tính chính xác cao, đã thực hiện được mô-men quay mạnh, phản ứng nhanh và êm. Tích hợp thêm tính năng lấy nét tay mọi lúc, ngay cả khi đang lấy nét tự động cũng có thể thực hiện tinh chỉnh lấy nét tay.

Kiểu dáng hoàn toàn mới cao cấp và hợp quy cách

Tamron đã nâng cấp thiết kế thẩm mỹ của ống kính này để tạo ra một sản phẩm cao cấp & sắc xảo hơn, phù hợp theo cách nhìn và nhu cầu của người sử dụng máy ảnh DSLR full-frame sành điệu.

Sử dụng vòng lấy nét và vòng zoom điều chỉnh trực tiếp dạng lưới tinh tế, mang lại cảm giác chắc tay khi sử dụng, thiết kế bên ngoài hợp quy cách, cao cấp.

Đế của ống kính thiết kế dễ dàng dùng gắn trên chân máy.

Đế gắn trên chân máy đã được thiết kế lại hoàn toàn nhằm mang lại giúp tính ổn định cao, bền, dễ sử dụng & cơ động.

Previous

1 Lab Test Report (APS-C)

2 Next

The Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD is one of a select group of supertelephoto zooms for full frame SLRs that reaches or exceeds 400mm focal length, while still being reasonably portable. This type of lens is the tool of choice for small or distant subjects when large heavy primes are impractical, ranging from birds and wildlife, through sports, to aircraft and the like. The Tamron's trump card over its closest competition (the Sigma 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM and the various 400mm telezooms from the camera makers) lies in its longer focal length - at 600mm full zoom, it'll let you get your subjects that bit larger in the frame.

Tamron announced the lens at the end of 2013, which means it's the most modern in its class, and therefore, in principle, has the most up-to-date optics. It includes several features that are more-or-less essential to this type of lens - optical image stabilization (which Tamron calls Vibration Compensation, or VC for short) and an UltraSonic Drive motor for fast, silent autofocus (hence USD). It also comes with a collar for attachment to a tripod or monopod; at almost 2kg (4.3lb) in weight, you're probably not going to want to shoot it hand-held for long.

One point worth noting is that the lens has a decidedly slow maximum aperture, starting at F5 and dropping to F6.3 at full telephoto. This is the price you pay for getting such a long zoom range at all; Sigma's 150-500mm offers the same aperture range, and the camera manufacturers' closest equivalents tend to max out at 400mm F5.6. However with the high-ISO capability of modern sensors, this is no longer so limiting as it might have been just a few years ago.

The Tamron isn't just for full frame cameras: it can also be used on APS-C SLRs, on which if offers a huge 225-900mm equivalent range. If you're thinking of going on safari, or even just to your nearest airshow, this makes it a hugely tempting prospect. Of course this long zoom comes at a price - at around £950 / $1070, it's notably more expensive than the older Sigma. However it starts to look like a bargain when you realize how much Canon, Nikon or Sony are asking for their 400mm telezooms.

Headline features

  • 150-600mm focal length (225-900mm equivalent on APS-C)
  • F5-6.3 maximum aperture
  • 'Vibration Correction' optical image stabilization
  • 'UltraSonic Drive' autofocus motor
  • Available in Canon EF, Nikon F and Sony Alpha mounts

The competition

The Tamron's 600mm focal length is the longest in its class, so if it's absolute reach you're after, it has a clear advantage over other lenses currently on the market. The Sigma comes closest, with the camera manufacturers all offering 400mm instead. Canon's 100-400mm is now looking distinctly long-in-the-tooth, while Nikon and Sony have both recently updated their contenders. Click the links for full details on each lens.

  • Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD - £950 / $1070 (announced November 2013)
  • Sigma 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM - £740 / $ 870 (announced January 2008)
  • Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM - £1255 / $1700 (announced November 1998)
  • Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR - £1950 / $2700 (announced March 2013)
  • Sony 70-400mm F4-5.6 G SSM II - £1600 / $2000 (announced February 2013)

All of these lenses offer ultrasonic focus motors, and the Canon, Nikon and Sigma also have optical stabilization. Sony's excellent 70-400mm doesn't, as the company's Alpha mount SLRs use in-body sensor-shift image stabilization instead.

Click here for a detailed specification comparison between these lenses

Lens test data (APS-C)

We think the Tamron is just as likely to be used on higher-end APS-C cameras like the Canon EOS 70D, Nikon D7100 and Sony SLT-A77 II as it is on full frame, so in this report we'll be looking at how it performs in lab testing on both formats. It doesn't do too badly on APS-C, but is somewhat weak at the long end, with relatively low sharpness and quite high levels of lateral chromatic aberration.

Sharpness Sharpness is highest at 150mm, and progressively decreases as you zoom in; by 600mm the lens isn't especially sharp at all. In general you'll get the best results on stopping down to F8, light permitting. In context though, the Tamron's performance isn't too different to the other lenses of this type aside from the Sony 70-400mm, which is unusually good at the telephoto end. Chromatic Aberration Chromatic aberration is distinctly high at 600mm, with strong red-cyan fringing at the edges and corners of the frame. It's not so bad at shorter focal lengths, and is very low indeed at 300mm. Note that while most Nikon SLRs will compensate for this in their JPEG processing, Canon and Sony cameras won't.Vignetting Vignetting is very low, as usual for a full frame lens used on APS-C.Distortion Distortion is low, which again is normal for a full frame lens on APS-C. There's a little pincushion distortion at all focal lengths, but it's unlikely ever to be a problem.

While the Tamron may not be at its best at 600mm, none of the other lenses we're looking at reach that long at all. So to make a fair comparison, we have to look at how they match up across their shared focal length range. For example, in these tests the Sigma 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM is no sharper at 500mm than the Tamron is at 600mm. Meanwhile Canon's ageing EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM simply can't keep pace with the Tamron's far more modern optics; it's simply not as sharp when compared like-for-like on the EOS 7D.

Compared to the recently-announced Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR, the Tamron manages to keep pace optically across the shared zoom range - there are some small differences in measured sharpness here and there, and the Tamron has slightly higher CA at 400mm, but overall the lenses are more similar than different. The only lens that comes out noticeably ahead in any way, in fact, is the Sony 70-400mm F4-5.6 G SSM II, which offers spectacular sharpness wide-open at 400mm.

This lens review uses DxOMark data thanks to a partnership between dpreview.com and DxO Labs (read more about DxOMark and our partnership with DxO Labs). DxOMark is the trusted industry standard for independent image quality measurements and ratings. DxOMark has established this reputation with its rigorous hardware testing, industry-grade laboratory tools, and database of thousands of camera, lens and mobile test results. Full test results for this lens can be found at www.dxomark.com.

You may also like

More about gear in this article

We caught up with Tamron at Photokina 2014 to get a peek at the new 15-30mm F2.8 ultra-wide angle zoom. It's designed to cover a full frame sensor and was shown to us in a late prototype form, though its official launch date is unconfirmed. We also got some hands-on time with the manufacturer's latest all-in-one zoom lenses as well as the always-impressively-huge 150-600mm F5-6.3. Read more

Tamron has announced the addition of profiles for two of its lenses to Adobe Camera Raw. The Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD for Nikon mount and the 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro for both Canon and Nikon mount have been profiled for use with Adobe's tools for lens aberration correction for users of Adobe Photoshop CC, Adobe Photoshop CS6, Adobe Camera Raw and Lightroom 5.

The Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD is one of a select group of supertelephoto zooms for full frame SLRs that reaches or exceeds 400mm focal length, while still being reasonably portable. Its trump card over its closest competition lies in its longer focal length - at 600mm full zoom, it'll let you get your subjects that bit larger in the frame. But does this result in an unacceptable compromise in optical quality? See the lens test data and our analysis

Tamron has announced that its SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD telephoto zoom will go on sale on December 19th in Japan, and 17th January 2014 in the USA. The lens will feature optical image stabilization and an Ultrasonic Silent Drive autofocus motor, and be compatible with both full frame and APS-C SLRs. It will be available first in Canon mount, with Nikon and Sony versions to follow. Pricing is still to be confirmed.

Tamron has announced the development of a 150-600mm F5-6.3 zoom lens for full-frame and APS-C sensor cameras. It will feature 20 elements in 13 groups and have a minimum focus distance of 2.7m. Tamron will also include VC (Vibration Compensation) image stabilization and USD (Ultrasonic Silent Drive) technologies. The lens will be developed for Canon, Nikon, and Sony mounts.

Latest sample galleries

Latest in-depth reviews

The latest Lumix puts a Four Thirds sensor in a full-frame body with boosted AF and a wealth of stills and video capabilities to create a Swiss Army Knife of a Micro Four Thirds camera.

The fourth camera in Leica's SL series of full-frame mirrorless cameras sees the 60MP BSI sensor from the Q3 and M11 models arrive with a significant interface redesign.

The Fujifilm X100VI is the sixth iteration of Fujifilm's classically-styled large sensor compact. A 40MP X-Trans sensor, in-body stabilization and 6.2K video are among the updates.

The Nikon Zf is a 24MP full-frame mirrorless camera with classic looks that brings significant improvements to Nikon's mid-price cameras. We just shot a sample reel to get a better feel for its video features and have added our impressions to the review.

This $250 electronic lens adapter is perfect for Nikon Z-mount curious Sony shooters — shhh, we won’t tell anyone.

Latest buying guides

What’s the best camera for around $2000? This price point gives you access to some of the most all-round capable cameras available. Excellent image quality, powerful autofocus and great looking video are the least you can expect. We've picked the models that really stand out.

What's the best camera for travel? Good travel cameras should be small, versatile, and offer good image quality. In this buying guide we've rounded-up several great cameras for travel and recommended the best.

If you want a compact camera that produces great quality photos without the hassle of changing lenses, there are plenty of choices available for every budget. Read on to find out which portable enthusiast compacts are our favorites.

'What's the best mirrorless camera?' We're glad you asked.

Above $2500 cameras tend to become increasingly specialized, making it difficult to select a 'best' option. We case our eye over the options costing more than $2500 but less than $4000, to find the best all-rounder.

Chủ đề